BLOC DELS ALUMNES I MESTRES DEL 2n CICLE DE PRIMÀRIA

dimecres, 25 de maig de 2016

OLIANA-RIALB!

El dissabte 21 de maig ens vam trobar a la plaça de l’església de Coll de Nargó per anar a visitar el museu dels raiers. L’Emili, el guia, ens va dir que era nét d’un raier. I ara ell també participa a la baixada de rais que fan a l’agost. Ens va explicar la dura feina que feien els raiers des de que tallaven els troncs fins que els portaven al lloc aprofitant la corrent del riu, en ple hivern, en calçotets i sense vestit de neoprè!!!
També vam anar a veure el museu Dinosfera,  construït allí perquè van trobar  un jaciment de 28 ous de dinosaures. Tot seguit, Vam entrar en una capella romànica on vam cantar la cançó Riu amunt.
Vam continuar la ruta i ens vam apropar a la vora del pantà d’Oliana per agafar l’aigua i observar els voltants.
Com teníem gana, vam anar cap a la nova Tiurana per dinar de pícnic. Vam veure la façana de l’església, la font, el cementiri, que van ser  traslladades allí des de l’antiga Tiurana, que ara està sota el pantà de Rialb.
Per la tarda vam anar al mirador per veure la presa  i l’embassament de Rialb. És molt gran i impressionant!!! Tot seguit ens vam apropar a la vora per agafar aigua i poder navegar per les seves aigües, uns amb canoa i altres amb motora. Vam poder veure la presa des de l’aigua.
Per acabar ens vam acomiadar fent una cara o una expressió per mostrar com ens havíem sentit durant el dia.
Va ser genial. Us recomanem anar-hi!!!

Els guies d’Oliana i Rialb

Per veure més fotos, podeu fer clic a la següent foto: